Év végén New York a legkeresettebb külföldi úti cél

506
Hirdetés

Az egész évet nézve Róma a legnépszerűbb
Az idén indult hazai utazási startup, a Beontrips mintegy 200.000 böngészés adatait
elemezte ki a magyarok utazással kapcsolatos „bakancslistájával” kapcsolatban. A
legközelebbi keresett úti cél Pozsony, a legtávolabbi az új-zélandi Auckland volt.
A karácsonyi és szilveszteri utazások célpontjai között New York végzett az élen, a keresések
és foglalások 15 százaléka vonatkozott az észak-amerikai metropoliszra. Az utazni vágyók 12
százaléka London fele vette volna szíve szerint az irányt az év végi kikapcsolódáshoz,
harmadik a listán Dubaj a maga 11 százaléknyi érdeklődőjével. A dobogóról lecsúszott, de a
top 5 karácsonyi és szilveszteri úti cél között Thaiföld két desztinációval is szerepel: Phuket a
negyedik, Bangkok pedig az ötödik helyre került. A legkülönlegesebb helyek, amelyeket
utazási vágyakkal böngésztek a hazai felhasználók Ulánbátor (Mongólia), Antananarivo
(Madagascar), Caticlan (Fülöp-szigetek) és Ushuaia (Tűzföld, Argentína).
Ha nem a december végi utakat vizsgáljuk, más preferencia lista áll elő. A legnépszerűbb
európai úti cél Róma, a keresések közel egyharmadával (30%), a keresések több mint
negyedével (26%) Párizs szorosan a második, mögöttük leszakadva Barcelona kerül a
képzeletbeli európai dobogó legalsó fokára (9%). Az európai top 10-es ligába még London
(8%), Málta (7%), Amszterdam (5%), Korfu (5%), Prága (4%), Catania (Szicília) (3%) és
Nápoly (3%) került be a Beontrips-es utazók keresései alapján. A globális desztinációk között
ugyanez a népszerűségi sorrend, európai túlsúly a jellemző; az ötödik helyen tűnik fel az első
Európán kívüli város, New York.
„Kíváncsiak voltunk, az elmúlt hét hónap keresései kirajzolnak-e valamiféle tendenciát,
preferencia sorrendet a hazai utazók vágyaival, utazási szándékaival kapcsolatban, ezért
összegeztük és elemeztük ki az összes eddigi keresést és foglalást, amely a májusi indulásunk
óta a honlapunkon történt” – indokolta a most elvégzett felmérés legfontosabb okait Orosz
András, a Beontrips ügyvezetője. A keresések közel kétharmada, 60%-a már mobiltelefonon
történik, 27%-a számítógépen, mindössze 7% pedig tableten zajlik. A regisztrált felhasználók
átlagosan 7 darab keresést végeztek a rendszerben. A cégvezető rámutatott, nemcsak az úti
célokat, de a felhasználási, böngészési szokásokat is vizsgálták, ez alapján az állapítható meg,
hogy az utazók átlagosan 15 perc alatt állítják össze és foglalják le utazásukat az oldalon, de a
leggyorsabb foglalás mindössze 4 percig tartott.
A rövidebb, európai városlátogatások átlagosan háromnapos utazást jelentenek, a távolabbi
túrák átlagos hosszúsága pedig tíz nap. Egy-egy utazást a nagy átlagot tekintve mintegy
három hónappal előre terveznek meg a magyarok. „A tipikus Beontrips utas a harmincas
éveiben jár, a párjával vagy barátokkal utazik egy hosszú hétvégére, ahol háromcsillagos
hotelben száll meg.
Az elmúlt hónapokban növekedésnek indult az egzotikus desztinációkat, illetve nyaralást
foglalók száma” – elemezte a friss tapasztalatokat Orosz András. Az utasok a praktikus
körutazás tervezővel sokféle kombinációt terveznek, jellemzően 2-3 megállót, például az

Egyesült Államokon belül vagy a skandináv országokat összekötve, de talán a
legváltozatosabb élményt egy megvalósult európai körút jelentette, amely során 10 nap alatt 6
várost és 5 országot sikerült bejárni, egy mindössze 300,000 Ft/fős keretből.
„Természetesen utasainknak a kedvező árak is fontosak. Mivel biztosak vagyunk áraink
versenyképességében, legjobb ár garanciát adunk utazási csomagjainkra. Az utas nem járhat
rosszul: ha a foglalást követően ugyanazt a repülőjegyet és szállást külön-külön alacsonyabb
áron találja meg, a különbözetet visszatérítjük” – emelte ki Orosz András.
Újdonság, hogy decembertől már európai élcsapatok focimeccseire is foglalhatóak jegyek a
beontrips.com-on. Így tovább bővült a programajánlatok köre, a múzeum és egyéb
látványosságokon felül már rangos sportesemények belépőjegyeit is egyetlen kattintással
hozzá lehet adni az utazási csomaghoz. Első körben az utazás mellé a Real Madrid, a
Barcelona, a Bayern München, a Borussia Dortmund, az AS Roma, a Lazio, a Napoli,
valamint az AC Milan hazai mérkőzéseire vásárolhatnak jegyeket a futball rajongói, és
folyamatosan bővül mind a klubok és események, mind a sportágak listája.